Regulamin Działalności Stowarzyszenia |
Ogólnie to co jest powyżej jest ok. Zmieniłbym jednak nazwę Regulamin na Statut. Stowarzyszenia z reguły miewają statuty. Ponadto w Statucie musi się znaleźć nieco więcej o organach stowarzyszenia (zakładam że będzie to Stowarzyszenie zwykłe rejestrowe). Taka organizacja musi mieć Zarząd i komórkę kontrolującą jego prace czyli np. Komisję Rewizyjną. Dobrze jest też przy okazji zakładania Stowarzyszenia wydać nieco więcej funduszy i postarać się o nadanie naszemu Stowarzyszeniu statusu Organizacji Pożytku Publicznego - w przyszłosci oznacza to możliwość uzyskania przychodu z tytułu 1% podatku. Ponadto rozszerzyć można źródła finansowania o np.: Na fundusze i majątek Stowarzyszenia składają się: 1. Składki członkowskie, 2. Dotacje, darowizny, spadki, zapisy, 3. Wpłaty członków na fundusze celowe, 4. Wpływy na realizację zadań zleconych, 5. Dochody z własnej działalności, m. in. wpływy z kursów, warsztatów i szkoleń,9jezeli takowe byłyby prowadzone) 6. Rzeczy zakupione dla realizacji celów statutowych, 7. Dochody z nieruchomości i ruchomości stanowiących własność lub będących w użytkowaniu Stowarzyszenia. 8. Ofiarność publiczna, 9. Dochody z prowadzonej działalności gospodarczej. oraz zapisać kto i jak tym majątkiem ma zarządzać. |